10 december 2011

Utmaning 9/24

Vad gör man, när allt man gör plötsligt inte störs av en bakomliggande tanke om att man egentligen borde plugga? När tentan är skriven och eftermiddagen, utan dåligt samvete, ledig? Haha detta problem växte till sig tillräckligt för att bli Fredagens utmaning denna vecka. Här ska även nämnas det där fenomenet att det mesta av mitt kreativitet och mycket av julkänslan väldigt länge bestått i att stöka i köket och baka 10 sorters kakor, vilket på grund av min nuvarande satsning på kosten måste bytas mot lämplig annan aktivitet. Så kakbak var borta från listan, vilket också inkluderade lyxig sötsakschock-efterrätt för att fira den skrivna tentan.

Så en tvådelad utmaning denna dag: Vad gör jag ? och Vad ska jag äta / Hur lyxar jag till det?

Vad jag gjorde var att hänge mig åt häng i min vita, håriga fåtölj och tittade ikapp alla serier jag följer, inklusive två avsnitt På spåret och en film. Energiladdning till max, och nog första gången jag ser en hel film själv på.. Evigheter.


Och så blev det lite pyssel i köket trots allt och snart serverades ugnsstekt lax, sparris, ljummen sallad och brysselkål, toppat med en hemmagjord, lyxig chili-bearnaise. Och trots flera timmars funderande blev det inte mer efterrätt än en kopp pepparkakste och en liten bit mörk choklad. :)

Kram,
Annica

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar