29 december 2011

Inspiration

Per Johansson är en häftig kille som springer och bloggar för Outside Magasine. En riktig inspiration - kolla bara in 24-dagarsutmaningen han har kört i December!

Men idag ramlade jag över inspiration i sitt esse. Så här skriver han:

" Min morfar hade Alzheimers. Min mormor har Alzheimers. Min mamma, mina syskon och jag har en risk att få Alzheimers. Därför har jag bestämt mig för att skänka pengar till Alzheimerfonden så forskningen kan fortsätta och färre personer ska behöva bli drabbade. Jag tänker skänka 1kr för varje kilometer jag springer, så det blir ju ytterligare en anledning till att springa långt." Länk till inlägget

Fy fan vad bra. Jag är på. 1 kr för varje kilometer för att hjälpa forskningen om hjärnans mysterier och för en friskare ålderdom.

Vad springer du för?
Kram,
Annica

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar