16 december 2011

Träningsdag 5 - Hälften kvar!

Aah tiden rusar på och plötsligt är vi inne på träningsdag 5, vilket innebär att hälften av träningsutmaningen redan är till ända! Detta syns också förhoppningsvis på listan ;)


Och det gör det ju också! Av 12 pass har jag idag gjort mitt 6:e ! Kroppen trivdes med energiuppladdningen under gårdagen, och dagens intervall-pass i poolen blev precis så givande och endorfin-stint som jag någonsin kunde önska mig! Har varit ganska trött under dagen idag också, så hade den enorma turen att ha en mycket peppig och inspirerande pojkvän som bara väntade på att jag skulle släpa mig hem från jobbet så ett simpass kunde bli av.

Idag blev det som sagt lite puls-träning, denna dag i form av 300m insim, följt av 3 arbetsblock : 2x100m och 4x50m frisim i maxfart med 20 sekunders vila. Följde upp de första två arbetsblocken med en lugn hundring och avslutade med 300m nersim. All and all 2000m effektivt och skönt pass! Körde allt arbete i frisim idag.



Sedan blev det matlagning på hög nivå när det stora kyckling-experimentet tog fart. För en, sedan drygt 1,5 år relativt inbiten icke köttätare, så har tanken om att försöka mig på kyckling ändå funnits med under en tid. Speciellt sedan LCHF-varianttestet på matfronten startade och kosten ramlade in i en ganska tråkig och enformig blandning mellan ägg på längden, tvären och bredden, och lax i alla dess former. Dags för någonting nytt! Och ett kyckling-experiment blev det, även med anledning av att denna veckan för mig mer och mer urartat i energilöshet, vilket efter lite funderande antagligen kommer sig av kraftigt ökad träningsmängd i kombination med smygande minskat ordentligt energi- (läs fett-) intag. Så med hjälp av Jocke kokades det snabbt ihop en het currygryta med kyckling och grönsaker och en rejäl fräsch sallad till det. Stoppmätt - så som en fisk-och-grönsaksätare tenderar att bli av tuffare animaliskt protein, men ganska glad och nöjd har jag sedan myst ihop och gjort mig redo för filmkväll.

I morgon peppar vi en massa nya, härliga aktiviteter!
Kram på er!
Annica

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar