13 december 2011

Träningsdag 2 och Utmaning 13

Yes, idag har jag ägnat hela dagen åt att peppa järnet för mitt löpintervallpass! Jag var SÅ redo när jag kom hem från jobbet ! På med kläder, ladda timern och ut i friska luften !

Och så var det is. Och vatten. Överallt. Kunde nästan jogga ner till det planerade intervallspåret. Väl där tänkte jag väl att - ja, ja, lite halkigt är det, jag kan ju ta det lugnt ett varv och kolla underlaget. Gick helt okej, inga maxintervaller direkt, men ändå, med tanke på hur länge sen det var jag sprang ett ordentligt intervallpass och att jag titt som tätt kände mig som Bambi på is, så kändes det rätt bra. Tills jag kom fram till den lite mörkare delen av spåret. Som visade sig bestå av 20 meter lång, 10 cm djup vattenpöl. Upptäckte det när min ivriga, löphöga fot helt och hållet sjönk ner i kallt vatten. Tanken slog mig, nu är jag ju ändå redan blöt ! Men nej. Jag sprang / halkade hem istället.

Utmaning 13 blev därmed att ladda om. Attans, min plan för träningsveckan blev inte riktigt som jag ville. Det som däremot är precis där jag vill ha den är träningspeppen ! Så hem, hänga upp strumpor på tork, byta om, köra BodyRocks 1 000 repetitions-challenge aka "It will rain sweat!". Vilket det också gjorde.


Träningsdag 2 = Oplanerade 4 km småjogg, 100 burpees, 100 utfall, 100 armhävningar, 100 dips, 100 jumptucks, 100 squat jumps med vikt osv osv osv. All and all en bra dag!

I morgon planerar jag dubbelpass. Torsdag - efterlängtade härliga stretch & vilo-dag.


Det är aldrig för sent att ändra sig , men alltid för sent för att ge upp!
Kämpa på!
Kram,
Annica

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar