11 december 2011

Uppladdning 2.0 och Utmaning 12 & 13 - 22!

Nu är det snart dags! Träningsveckan är kommen, och smygpåbörjad redan idag !

Utmaning nr 12 och Uppladdningen för kommande 10 dagar långa utmaning var 6,9 km löpning i lite lagom 6.15-tempo, i ett solgassande vackert Falun. Hittade finaste promenadstråket in mot centrum hemifrån mig och mötte nog halva Falun som också passade på att njuta det fina vädret. Avslutade dessutom dagens intensiva städande med en BodyCombat. Grymt skönt, men har allt lite trötta ben nu!

Dom får natten på sig att återhämtas, för här kommer 10 dagars utmaning för er alla!
Genom att börja vår träningsutmaning i morgon får vi dessutom precis lagom 1 dags vila innan Julafton, som självklart innehåller avsatt träningstid för hela familjen! :D

Jag har lagt upp min utmaning enligt följande: I linje med mina egna träningsmål och -förutsättningar utmanar jag mig själv att på 10 dagar genomföra totalt 12 träningspass av varierande intensitet och aktivitetsform. De är alla olika för att hålla peppen på topp och kroppen i trim utan i förväg planerade vilodagar. Självklart är det helt ok att ta en vilodag när det behövs - enligt denna smarta utmaning flyttas helt enkelt passet för att åter dyka upp i ett dubbelpass senare i utmaningen! ;) Jag väljer helt enkelt, beroende på möjlighet, planering och dagsform, varje dag vilket/vilka pass jag vill köra.


Så här ser min utmaning ut:


All and all i korthet: 2 riktiga långkörare samt 2 intervallpass, vardera i löpning och simning; 2 FUSTRA-styrkepass, varav det ena är 60 minuter max-intensitet och det andra 90 minuter specialanpassat (tack Jani!) för mig; 2 BodyRock challenges, en lite kortare, en lite längre, båda rejält jobbiga (!), samt ett rekordförsök på Set fire workout, en klassiker jag hunnit göra ett par gånger vid det här laget. Självklart en snöträning i skogen med Monsterfys-inspiration samt 2 stycken lite snällare pass, ett stretch-och-bålstyrka i form av BodyBalance, ett i form av mysjogg och lite armhävningar. All and all 12 pass, 120% pepp och förmodligen ett par besök av Agda 95 i form av träningsvärk. Det bästa med träningsvärk är dock att det enda som verkligen hjälper - det är mer träning !

Nu utmanar jag er alla att hänga på min Jul-utmaning! Lägg upp egna pass, efter din egen förmåga och planering, se bara till att det blir varierat, utmanande, och, framför allt roligt!

Let me know how you're doing!
Monsterpeppkram,
Annica

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar