12 december 2011

Träningdag 1 och Utmaning 12 (igen)

Ja, såg nu att jag uppenbarligen lagt mina räknekunskaper åt sidan när jag skrev inlägget igår. Utmaning 12 är ju, så klart, reserverad för den 12:e dagen i ordningen. Hur som helst!

Yes, idag var träningsdag nummer ett och träning blev det. Trots en smygande träningsvärk sedan gårdagens äventyr gjorde jag ett besök på Lugnets trevliga simhall och smällde av ett långpass. 300m insim, följt av 3x200 - 3x100 - 3x75 - 3x50 - 3x25 - 3x25 - 3x50 - 3x75 - 3x100 - 3x200 med motsvarande intensitet (allså lugnt i början och slutet, max på kortsträckorna i mitten) och sen 500m som avslutning. All and all - 3500 meter ! 

Kommentarerna till passet kan väl begränsas till 3:
1 - Jag borde nog ha tänkt på att jag inte har simmat på ett par månader innan jag simmade längre än jag gjort på några år.
2 - Detta faktum, plus det att jag tränade som jag gjorde igår (=träningsvärk i axlar, bål, rumpa och lats) gjorde sig definitivt påmint framåt slutet av passet.
3 - Vilket med andra ord resulterade i att när jag klev in genom dörren och insåg att jag var tvungen att lyfta armarna för att diska stekpannan, var tvungen att sätta mig ner en stund och ladda.

Jag räknar med träningsvärk i morgon ! Planerar dock att bota den på bästa möjliga sätt. :D



Dagens hyllning går till Monsterstarka Jocke, som med ryggskott och allt tröttnade på att sitta hemma och inte kunna träna, och i stället använde 2 timmar av gårdagen till att gå 22 varv upp och ner för den lokala skidbacken.



Stay strong!
Kram,
Annica

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar