21 augusti 2011

En hel veckas inspiration och Det stora flyttäventyret!

Ja, nu var det länge sedan jag tog mig tid till inspirationen här på bloggen. Dagarna har dock varit fulla med inspiration och nya upplevelser!

Lördag 13/8
Sista kvällen som Värmlandsbo ägnade jag tillsammans med familjen, med en riktigt god middag fullmatad med gamla klassiker. Bland annat svängde vi ihop de här Rödbetsbiffarna som är alldeles ljuvliga ihop med både lax och kyckling, eller i alldeles ensamt majestät ihop med lite fetaost. God mat är alltid inspirerande, och kanske är de här lite extra bra, eftersom de är så underbart enkla!

Söndag 14/8
Passade på att börja den stora flyttdagen i riktigt inspirerande sällskap och lite nostalgi, när jag tog med mig min gamle vapendragare och mycket kära vän Kingen på en joggingtur och lite träningsprat. En riktigt härlig morgon ! För att inspireras av min inspiration, kolla in www.zerotohero.se !

Måndag 15/8
Återupptäckandet av gammal musik väcker oftast både inspiration och goda minnen. Och när min Spotify-blandning till slut fann Sick Puppies i ett bortglömt hörn av spellistan blev jag tvungen att också söka upp källan till att den en gång letade sig in i min samling. För mig är det, efter miljonte gången, fortfarande omöjligt att titta på det här och inte le som ett fån och känna inspiration ändå ut i fingerspetsarna!


Tisdag 16/8
Det var dags för mig att göra en ny målbildskarta, och jag valde då att våga inspireras av en lite ovan, men mycket spännande del av min framtid. 

Målbildskartan 
Inspirationen

Onsdag 17/8
Där jag bor ska det dofta nybakt ! Så det var bara att plocka fram den gamla trotjänaren "A piece of cake" av Leila Lindholm och svänga ihop ett gäng chocolate chip cookies. Ska man ha en bakbok bland sina receptböcker, ska man ha den här. En ny klassiker bland bakböcker, och mängder med inspiration! 




Torsdag 18/8
Denna dag blev det en roadtrip och upptäckarresa genom Dalarnas härliga landskap! Återvände också till släkttäta orten Finnbacka, utan tvekan en av världens vackraste platser. Hur inspirerande det är att känna igen sig själv hos avlägsna släktingar ! Bjuder på en bild inifrån en av de gamla stugorna, närmare bestämt den stuga där mamma en gång i tiden spenderade sina somrar. Att ha en del av historien målad på väggarna, vilken inspiration!
 
Fredag 19/8
Fredagens inspiration stod och lockade på mig i tidningshyllan. En tidning jag alldeles nytt lärt mig känna igen och egentligen aldrig läst ordentligt. Men detta nya nummers rubriker blev oemotståndliga, och tidningen blev mitt sällskap för kvällen. Träningsinspiration till max!

Lördag 20/8
Det finns bara en sak att säga. Benfysdag. Wohoo!
 
Söndag 21/8
Jag har också under veckan hunnit med att göra ett mindre lyckat, följt av ett lite mer lyckat, försök att göra min egen surdeg. En fantastiskt bra inspirationskälla till den aktiviteten finns hos Pain de Martins Lilla surdegsskola ! Mycket nöje ! :)

Ta hand om er därute!
Kram,
En alldeles nybliven dalkulla

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar