23 juni 2011

workout inspiration

Ibland måste man våga för att vinna! Hade nog den blötaste morgonpromenaden i år i morse. Regnet hann på 40 minuter regna hela vägen genom regnjacka, huvtröja och t-shirt till underkläderna. Men jag gjorde det! Goda vanor inspirerar mig att göra det som är bra för mig, oavsett hur mycket motstånd det finns.

När jag sedan strax före lunch fick så goda nyheter att energin höll på att spruta ur öronen på mig bestämde jag mig att trotsa de hotfulla molnen och ge mig ut på en springtur. Och det blev den bästa på länge! 10 km i solsken, med en bra bok i öronen, 1, 03 stod klockan på (har fortfarande 58 som bästa tid någonsin på milen), och vattnet var så skönt när jag kom tillbaka att jag kunde ligga och flyta en stund. Har du inte sprungit och badat än, pröva! Redan idag! För det är sommarnjutning på högsta nivå! Och Inspiration. Ljuvlig inspiration.

Kram
Annica

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar